vrijdag 24 november 2017

Dit ben IK in Brussel...multi-culturele week in de 3de kleuterklas.

Samen met de Zwiepjes-klas hebben we voorbije week eens stil gestaan rond "dit ben IK in Brussel". De 2 vorige weken ging het over "IK heb talent" en "IK en mijn familie". Onze families hebben allemaal een eigen roots... wij zijn allemaal Belgen en toch hebben we allemaal een verschillende achtergrond. Velen hebben een Marokkaanse achtergrond... zoals Otman, de jongen die we leerden kennen in ons weekverhaal...maar daarnaast hebben we ook nog Armenië, Albanië, Macedonië, Tunesië, Concgo, de Caraïben, Roemenië, Ecuador... kortom van over de hele wereld. We zijn dat allemaal eens gaan opzoeken op de wereldkaart. 


 


Iedereen had ook wat mee uit zijn eigen cultuur...zijn eigen roots... vlaggen van België maar ook van Armenië en de Caraïben... theepotten en mooie glaasjes, een granaatappel (symbool van Armenië) en een mooi gebed... ook de munt voor Marokkaanse thee te zetten was erbij...en die ruikt zo lekker... en mooie kledij... ons klasje werd echt een "wereldklas"!

  




 


  

In onze hoekjes konden we heel wat beleven. In de schilderhoek konden we mooie mozaïeken schilderen, in de biebelhoek konden we met lettertjes de namen van de landen samen stellen. In de schrijfhoek leerden we met een pen Arabische kalligrafie schrijven en in de knutselhoek konden we henna-tekeningen maken op handen en leuke borden ontwerpen.... en nog zoveel meer. We hebben ons helemaal ondergedompeld in de wereld.




  


  



 

 




En de hit van de week was 'Hallo wereld' een liedje van kinderen voor kinderen... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten